AC_nieuws_banner

Geef armoede een gezicht.

Armoede is vaak niet aan iemand af te lezen. Beladen onderwerpen zoals schulden, financiën en voedselbanken zijn om die reden extra belangrijk bij de Armoedecoalitie.
De functie van het online informatieplatform is om dit taboe te doorbreken en alle onderwerpen die aan armoede linken, bespreekbaar te maken en hulpbehoevenden te begeleiden.

Benieuwd naar de nieuwe corporate identiteit van De Armoedecoalitie? Bekijk het project hier.

BuroBureaux heeft de afgelopen maanden met het kernteam van de Armoedecoalitie samengewerkt om de rebranding zowel on- als offline te realiseren. Het toegankelijk maken van de informatie voor een brede doelgroep, waartoe verschillende culturen en lagen van de bevolking behoren, heeft geresulteerd in een optimistische uitstraling in beeld- en vormentaal. Daarnaast is alle informatie geherstructureerd om de online bezoeker zo efficiënt mogelijk te bedienen.

De corporate identiteit (met name de fotografie en de illustratietaal) richt zich op alle soorten mensen en toont herkenbare dagelijkse situaties. “Immers kunnen we ons allemaal een voorstelling maken van een stapel belastingbrieven”.